Materská škola bola založená v roku 1953. Nachádzala sa v jednej miestnosti v starej škole, kde sa deti učili, spali, hrali aj stravovali. Od roku 1956 bola pre deti zriadená vývarovňa. V roku 1958 bola na budove vykonaná generálna rekonštrukcia. Bola vybudovaná jedáleň, pri nej kuchyňa s príslušenstvom a miestnosť na obliekanie, prezúvanie a umývanie, ako aj učebňa. V roku 1967 navštevovalo MŠ okolo 30 detí. V roku 1983 bola odovzdaná do užívania nová 50 miestna materská škola, vybudovaná v akcii “Z”. Deti, ktoré navštevujú MŠ, sú zaradené do dvoch tried podľa veku.
Od roku 1988 sa tu stravujú deti zo základnej školy, ktoré sa dovtedy stravovali v miestnej družstevnej reštaurácii.
Materská škola napĺňa túžbu detí po kontakte s rovesníkmi v interakcii s učiteľkami. Výchovné spoločenstvo pri vytvorení priaznivej sociálno-emocionálnej klímy výrazným spôsobom podporuje rozvíjanie pozitívnych osobnostných vlastností každého dieťaťa (utváranie elementárnych základov emocionálnej gramotnosti, prosociálneho a environmentálneho cítenia a správania, návykov k zdravému spôsobu života, schopnosti sociálnej komunikácie, tvorbu medziľudských vzťahov). Optimálne rozvíja senzomotorickú, kognitívnu, sociálno-citovú úroveň stránku dieťaťa.
Výchovu a vzdelávanie realizujeme v zmysle Štátneho vzdelávacieho programu pre predprimárne vzdelávanie v materských školách, ktorý máme rozpracovaný v školskom vzdelávacom programe „Pestrofarebná dúha” s dôrazom na rozvíjanie komunikačných, matematických, digitálnych, sociálnych a personálnych, občianskych, pracovných kompetencií a kompetencií v oblasti vedy a techniky. Názov školského vzdelávacieho programu má svoju symboliku. V našej MŠ chceme deťom ponúknuť pestrú, príťažlivú paletu rôznych aktivít smerujúcich k celostnému rozvoju osobnosti detí.
Každý deň v materskej škole sa usilujeme programovať tak, aby bol pre deti pestrofarebnou dúhou, vyznačujúcou sa radosťou, zážitkami, užitočnými poznatkami a pozitívnym prežívaním. Teplé tóny farby dúhy majú stimulovať pozitívnu energiu a prispievať k vytvoreniu priaznivej sociálno-emocionálnej atmosféry. Prostredníctvom školského vzdelávacieho programu kontinuálnou pedagogickou činnosťou akcentujeme na rozvoj kvalít dieťaťa v nasledujúcich vzdelávacích oblastiach Jazyk a komunikácia, Matematika a práca s informáciami, Človek a príroda, Človek a spoločnosť, Človek a svet práce, Umenie a kultúra, Zdravie a pohyb.
Krúžková činnosť je podložená plánmi činnosti, aby ich náplň bola cieľavedomá, zmysluplná v súlade s vekovými osobitosťami detí.
Dosiahnuť vyšší efekt v rozvíjaní kompetenčného profilu detí sa usilujeme aj organizovaním, účasťou a vystúpeniami na nasledovných tematických aktivitách:
Chceme kráčať s dobou v záujme transformácie našej MŠ na modernú školu.
Zmyslom tvorivo-humanistickej koncepcie našej školy nie sú nadnesené ciele, ale tešíme sa z každého pokroku detí.